to ja

to ja

piątek, 15 maja 2015

SOLJANKA


Z pewnością nie chciałabym żeby mój blog ograniczał się tylko do postów kosmetycznych. Dlatego dzisiaj przychodzę z wpisem kulinarnym, który od czasu do czasu pojawia się tutaj.

Soljanka to jedno z tradycyjnych dań kuchni rosyjskiej i ukraińskiej. Jest to zupa w której oryginalny dodatek stanowią oliwki, ogórki kiszone i kapary. Niektórzy uważają, że zupa nie może być samodzielnym daniem jednak ja postaram się przekonać Was, że tak nie jest. Dzięki dużej zawartości mięsa i warzyw powinna nasycić i zaspokoić apetyt każdego z nas.


SKŁADNIKI:
  • 3 kawałki mięsa (najlepiej po około 30 dag różnego gatunku np.wołowiny lub wieprzowej łopatki, kiełbasy i wędzonki). Ja akurat miałam dwa gatunki ale zupka i tak wyszła smaczna.
  • 2 marchewki
  • 2 cebule
  • pół selera
  • średni por
  • 2 słoiczki kaparów
  • grzybki marynowane ( miałam pieczarki)
  • szklanka soku z ogórków kiszonych
  • kilka ogórków kiszonych
  • 1 słoik oliwek lub dwa
  • koncentrat pomodorowy
  • cytryna
  • śmietana (ja dałam jogurt naturalny)
  • przyprawy: sól, pieprz, ziele angielski w/g własnego smak

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Mięso kroję w kostkę, wrzucam na patelnię, podsmażam i trochę duszę. Następnie przekładam do garnka z gotującą wodą z przyprawami ale bez tłuszczu z patelni. Na tej samej patelni z pozostałością tłuszczu podsmażam cebulkę uprzednio pokrojoną w kostkę i jak się lekko zeszkli dodaję warzywa starte na tarce o grubych oczkach wraz z ogórkami kiszonymi. Na koniec wrzucam jeszcze posiekaną natkę pietruszki oraz koncentrat pomidorowy i to przekładam do garnka. Wszystko gotuje się do miękkości mięsa. Na sam już koniec do gotującej się zupy dodaję kapary, oliwki i marynowane grzybki. Jeszcze kilka minut i już jest gotowe.














Serwujemy z plasterkiem cytryny i kleksem śmietany :)

Przepis swój trochę zmodyfikowałam ale mimo wszystko jest bliski oryginału.

Soljanka jest gęsta, sytna i niezwykle pożywna. Ciekawa jestem czy kiedyś ją jedliście?
Jeśli nie zachęcam do spróbowania :):):)






37 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie, ale ja nie gotuję, więc zeżarłabym, ale jakby mi ktoś zrobił, bo ja już się garnków nie tykam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała się nie tykać ale to nie przejdzie...Zupą tą zajada się mój Luby i często pojawia się na moim stole. Tutaj to on grał pierwsze skrzypce:):):)

      Usuń
  2. Pierwszy raz czytam o takiej potrawie.
    Takie urozmaicenie postów jest dobrym pomysłem. =)

    OdpowiedzUsuń
  3. oooo proszę cóż to za pyszne danie:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzieś słyszałam o takiej potrawie, ale wyobrażałam sobie ją zupełnie inaczej :) Jestem typowym mięsożercą, a poza tym wszystkie zaprezentowane składniki lubię, więc z pewnością posmakowałoby mi to :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smakowicie, a nigdy jej nie jadłam. Muszę spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pyszności :) Prezentuje się wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam zupy i uważam, że jak najbardziej mogą stanowić samodzielne danie. Twoja propozycja przepisu na soljanke jest świetnym rozwiązaniem na mój poniedziałkowy obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko tylko nie oliwki :D :D

    OdpowiedzUsuń
  9. każdy ma inny smak.... sama wiem po sobie, że czasami smaki się zmieniają. Kiedyś nie lubiłam serów pleśniowych i sushi dzisiaj lubię bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie spróbuje Twojego przepisu, brzmi ciekawie i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie dla mnie, jestem wegetarianką :p

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie próbowałam takiej zupy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też od niedawna poznałam jej smak

      Usuń
  13. Aż głodna się zrobiłam...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja tez czasem serwuję posty kulinarne, więc miło takie widzieć u Ciebie.
    Zupy nie jadłam, pierwszy raz o niej słyszę, ale składniki dośc ciekawe, dlatego zapisuję ja jako danie do zrobienia. Jeśli będzie na stole dam znać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fajnie, że przypadło do gustu😊

      Usuń
  15. Muszę wypróbować, smacznie to wyglada! :)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. chyba nigdy nie jadlam , ale wyglada smacznie

    OdpowiedzUsuń